Consultanta GDPR

Protecția datelor cu caracter personal – accesibilă tuturor

Ocupați-vă de Business, de GDPR ne ocupăm noi!

Gestionați activele informaționale ale organizatiei dvs cu ajutorul DPO Data Consulting

o firmă de consultanță calificată în prelucrarea datelor cu caracter personal

Pentru început , am dori să aducem o altă perspectivă asupra implementării GDPR-ului. Dacă la data intrării în vigoare a Regulamentului, foarte mulți operatori s-au raportat la căți bani cheltuie suplimentar pe: chituri, chestionare, instruire, consultanți, căți bani platim pe amenzi, pe parcursul derulării cerințelor, lucrurile s-au schimbat.

Din ce în ce mai mulți operatori se găndesc la partea bună a implementării GDPR-ului, la securitatea sprorită a datelor, și a businessului implicit. Aceast avantaj competitiv poate face diferența între un operator și altul, în același domeniu de activitate.

De multe ori, implementarea cerințelor GDPR implică schimbarea organigramei sau chiar a culturii organizaționale. Cea ce înseamnă o reorganizare și o eficientizare a datelor cu caracter personal pe care compania le gestionează. Cănd vorbim de eficientizare, ne găndim la reducerea unor cheltuieli.

De ce sunt datele cu caracter personal atât de importante și de valoroase? Deoarece au valoare precuniară. Avănd valoare financiară, ele se comericializează pe piață. Iar cererea de date cu caracter personal este din ce în ce mai mare. Big Data, marketing, profiling, inteligența artificială (AI), blockchain, IoT ( internet_of_things) sunt căteva domenii care se alimentează cu date. 

DPO DATA CONSULTING și-a propus, încă de la început , să-și adapteze serviciile de consulțanță GDPR pe crearea unor structuri care să sporească conformitatea cu cerințele Regulamentului. Aceste structuri sunt importante în crearea unei culturi organizaționale. Deoarece GDPR-ul este un Regulament care se aplică pe toată durată de functionare a unui Operator.

Pachete

GDPR PRIM

Companii cu maxim 10 angajati

lei 2500 / pachet
  • Identificăm obligațiile GDPR, specifice business-ului
  • Audit Preliminar
  • Evaluare riscuri
  • Plan de măsuri
  • Implementare plan măsuri
  • Instruire angajați
  • Oferim Mentenanță

GDPR Manager

Companii cu care au nevoie de servicii personalizate

  • Identificăm obligațiile specifice business-ului
  • Audit Preliminar
  • Evaluare riscuri
  • Plan de măsuri
  • Implementare plan măsuri
  • Instruire angajați
  • Analize DPIA /LIA
  • Oferim Mentenanță

GDPR DPO externalizat

Pentru companii care au nevoie de suport continu

  • Management continu al riscurilor
  • Evaluarea impactului asupra pd, art 35, GDPR
  • Coopereăm cu autoritatea (ANSPDCP)
  • Consultarea prealabilă, art. 36 din GDPR
  • Coordonarea răspunsurilor către pers vizate
  • Conformarea platforelor online
  • Instruirea angajaților

Întrebări pe care ar trebui să ți le pui înainte de a căuta o soluție de implementare a dispozițiilor GDPR

intrebari-gdpr
consultanta gdpr

Consultanță

Un consultant calificat, va răspunde la întrebări despre implementare GDPR, suport DPO.

Protecția datelor cu caracter personal constituie una dintre prioritățile actuale ale Uniunii Europene. Scopul urmărit de UE este armonizarea și întărirea garanțiilor juridice pentru asigurarea legitimității prelucrărilor de date. Presiunea o reprezintă ritmul accelerat al creșterii revoluției industriei tehnologice. Interacțiunea fizică intre indivizi este înlocuită de interacțiunea digitală. Si asta presupune prelucrări masive de date. Din aceste considerente Uniunea Europeana, a reglementat o legislație comună, aplicabilă imediat, numit Regulamentul General Privind Protectia Datelor (GDPR).

A. Companiile care colecteaza si prelucrează date cu caracter personal în cadrul activității derulate, in scopul oferirii de bunuri sau servicii cetățenilor Uniunii Europene, vor fi obligate sa se supună reglementărilor Regulamentului 679/2016. Și datele angajaților unei companii intră sub incidența Regulamentului.

Toate acestea vor trebui să se conformeze, să își adapteze procedurile și garanțiile de prelucrare a datelor, indiferent că desfășoară activitatea de procesare de date în interiorul lor sau prin intermediul colaboratorilor.

Desemnarea unui responsabil cu protecția datelor (DPO), intern sau extern, este o cerință în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) pentru toate entitățile publice sau private care colectează, stochează și/sau prelucrează datele cu caracter personal ale unei persoane fizice. Responsabilul cu protecția datelor are o serie de competențe și un rol-cheie în asigurarea conformității companiei cu reglementările.

GDPR-ul impune anumite măsuri și sarcini responsabilului cu protecția datelor, al cărui rol este de a:

  • Crearea și menținerea unui registru de prelucrare a datelor cu caracter personal,
  • Efectuarea unei evaluări a impactului asupra vieții private (PIA) atunci când prelucrarea datelor este susceptibilă să genereze riscuri ridicate pentru persoanele fizice și datele lor personale,
  • Punerea în aplicare a unor procese etice care să respecte Principiul Transparenței,
  • Obținerea consimțământului și informarea persoanelor cu privire la drepturile lor

Multe companii și organizații nu respectă încă regulamentul, în ciuda intrării sale în vigoare în 2018. Și totuși, în cazul unei inspecții efectuate de Autoritatea Națională privind Prelucrarea datelor cu caracter personal, nerespectarea GDPR vă expune la:

  • amendă de până la câteva sute de mii de euro
  • suspendarea fluxurilor de date cu caracter personal
  • amendă administrativă
  • obligație de a înființa rapid un registru de prelucrare a datelor
  • interdicție temporară sau permanentă de a colecta date cu caracter personal
  • publicarea sancțiunilor pe site-ul Autorității și astfel este compromisă reputația organizației și încrederea clienților
  • Producerea unor brese de securitate cauzate de lipsa unor măsuri adecvate de protecție a datelor
  • Incapacitatea de a demonstra conformitatea cu toate prevederile GDPR
  • Nerespectarea drepturilor persoanelor vizate(clienti/angajati/pacienti/elevi)

Ca un adevărat partener în dezvoltarea dumneavoastră, înțelegem ce înseamnă costuri versus avantaje. Abordarea noastră cu privire la conformitatea cu cerintele GDPR se bazează pe următoarele avantaje:

  • Posibilitatea ca o practică trecută să nu mai fie cea mai bună și nici măcar o practică necesară
  • Este momentul unei reorganizări a datelor cu caracter personal
  • Toți membrii organizației trebuie instruiți și responsabilizați. Iar cel mai eficient mod este atunci când înțeleg și au aceiași abordare

Astfel:

  • Sporește încrederea clientilor și a partenerilor
  • Aveti control asupra datelor companiei dvs
  • Îmbunătățiți eficiența vănzărilor
  • Puteți crea noi servicii, atunci când aveți date corecte

Încălcarea securității datelor și a vieții private atrage sancținuni, de cele mai multe ori.

Ce părere au Managerii care au implementat GDPR?

O organizație orientată către o cultură superioară a serviciilor și pe respectarea normelor, va înțelege că fericirea și respectarea cerințelor GDPR nu sunt mereu în opoziție

Manager Grup

Am implementat cerințele GDPR si am obținut un mediu sigur și echitabil, atât pentru angajați căt și pentru clienți, promovând un climat de încredere în organizație

Director companie servicii esentiale

Dna Cristina, cu instruire și răbdare, ne-a făcut să conștientizăm importanța confidențialității datelor. Este un partener de incredere, dispusă se te ghideze eficient spre o implementare corectă

Universitate

Blog

Articole utile

Supravegherea angajatilor cu ajutorul camerelor video
06aug.

Supravegherea angajatilor cu ajutorul camerelor video

Supravegherea angajaților  la locul de muncă cu ajutorul camerelor video, sub lupa GDPR Pentru a fi fructuase, relațiile de muncă trebuie să se bazeze pe încredere reciprocă (Hotărarea Marii Camere a Curții Europene a Drepturilor Omului în cauza Bărbulescu c României) Motivațiile care stau la baza supravegherii angajatilor. Supravegherea angajaților…

Externalizare DPO
02iul.

Externalizare DPO

Externalizare DPO (Responsabil cu Protecția Datelor) Ce ar trebui să știi atunci când ai luat decizia de externalizare DPO . Regulamentul Uniunii Europene privind protecţia datelor cu caracter personal ridică căteva ingrijorări în randul operatorilor de date cu caracter personal. Principalele motive de ingrijorare sunt constituite de  procedurile ce trebuie…

CNP în e-factură, OUG69/2024
01iul.

CNP în e-factură, OUG69/2024

Ce implică Ordonanța de Urgență OUG 69/2024, din perspectiva completării CNP în e-factură. Completarea CNP pe facturile fiscale: Schimbări importante în contextul OUG 69/2024 și responsabilitățile GDPR desprinse din această prelucrare.  Până la data apariției Ordonanței de Urgență 69/2024, și mai ales de când Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) a început să…

Call Now Button