Un nou Regulament pentru magzinele online

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ce trebuie să facă magazinele online pentru a fi în conformitate cu Regulamentul 2018/302

Regulamentul (UE) 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 privind prevenirea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților pe piața internă și a intrat in vigoare pe data de 4 decembrie 2018

Regulamentul (UE) 2018/302 abordează problema discriminării nejustificate privind vânzările on-line, bazate pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților în cadrul pieței interne. Interzicerea geoblocării este un element important al strategiei privind piața unică digitală. 2/CE

Comisia Europeană a explicat pe larg ce presupune acest Regulament printr-un ghid intitulat „Intrebari si răspunsuri referitoare la Regulamentul privind Geoblocarea in contextul comerțului electronic” Puteti citi aici integral acest ghid.

Cui se adresează acest Regulament?

  • Pe de o parte, deținătorilor de platforme web care urmăresc să își adapteze politicile și practicile în conformitate cu Regulamentul privind geoblocarea.
  • Pe partea cealaltă, consumatorilor și clienților care necesită informații cu privire la drepturile si libertățile privind achizițiile on-line.
  • Dar și celor care joacă rolul de arbitru, autoritățile din statele membre care vor fi responsabile de asigurarea respectării Regulamentului.

Ce este GEOBLOCAREA?

Geoblocarea se referă la practicile utilizate de comercianții din mediul online pentru a restricționa vânzările transfrontaliere online pe baza cetățeniei sau a naționalității, a domiciliului sau a sediului.

Ce ar trebui să rețină deținătorii de site-uri comerciale

  • În cazul vânzării de bunuri și servicii online:
    Vânzarea de bunuri fără livrare în afara zonei de operare a comerciantului. Regulamentul NU obligă să livrați produsele voastre în toată Uniunea Europeană.Deci NU trebuie să căutați curieri externi daca vă cere cineva sa trimiteți un produs în afara tării. Puteți să o faceți dacă doriți, dar nu vă obligă nimeni.
    Vănzarea de servicii furnizate pe cale electronică. Dacă ne referim la servicii cum ar fi cele de cloud sau de gazduire web, acestea pot fi achizitionate în aceleași condiții de către toți clienții, indiferent de locul în care se află în spațiul Uniunii Europene.
    Vănzare de servicii prestat într-un loc fizic anume. Exemplu de servicii incluse: bilete la spectacole, de călătorie, de cazare. Acestea pot fi achiziționate, în aceleași condiții, de către toți clienții Uniunii Europene.
  • Accesul la site-urile internet. Este interzisă blocarea accesului la un anumit site si redirecționarea către un alt site, fără consimțămăntul utilizatorului. Spre exemplu redirecționarea la siteul partenerilor companiei, din tara din care provine respectivul utilizator.
  • Termeni și condiții de utilizare a site-lui. Verificați termenii și condițiile și zona de livrare, pentru a nu preciza că poate fi cumpărător doar o persoană din România sau anumite state UE. Puteți în schimb să stabiliți zona în care livrați (România sau anumite orașe sau zone) sau statele în care este necesară o estimare individuală a prețului livrării.

Recomandare de formulare:

“Magazinul nostru acceptă orice clienți din Uniunea Europeană, dar livrarea o putem face momentan doar pe teritoriul României”.

Care sunt serviciile pentru care nu se aplică Regulamentul 2018/302?

  • Serviciile din sectorul transporturilor.Acestea sunt: biletele de avion, transporturile cu autocarul sau autobuzul, transportul maritim. Pentru acestea, există deja reglementate în legislația UE,interziceri de disciminare. Pacchetele de călătorie și serviciile de călătorie asociată intră sub incidența Regulamentului.
  • Serviciile financiare și serviciile financiare cu amănuntul
  • Serviciile audiovizuale

Pe langă aceste prevederi, platformele de comerț electronic, ar trebui să țină seama și de câteva prevederi ale Regulamentului GDPR:

  • Informarea utilizatorilor legată de prelucrarea datelor personale este obligatorie. Ea trebuie pusă într-un singur loc – de obicei în documentul numit “Politică de confidențialitate” sau “Prelucrarea datelor personale”.
  • Informarea trebuie făcută încă din faza de proiectare, înainte de a colecta datele cu caracter personal. Modul si scopul pentru care sunt colectate datele trebuie să fie foarte clar, pe întelesul tuturor utilizatorilor.
  • Consimțământul in GDPR reprezintă o exprimare liberă de voință a utilizatorului. Nu prebifați căsuța cu consimțământul.
  • Dacă vreți să obțineți un consimțământ valabil al utilizatorului, nu puneți toate scopurile într-un singur document iar la sfarșit următoarea expimare “Sunt de acord cu prelucrarea informațiilor mele în conformitate cu Politica de Confidențialitate”. GDPR spune clar că acordul trebuie să fie specific – adică distinct pentru fiecare scop în parte.

 

In loc de concluzie

De avut în vedere:  orice persoană care vede un site fără măsuri de protecție, cum ar fi: consimțământ pentru cookie-uri, certificat SSL, politică de confidențialitate, poate să depună o plângere la Autoritatea de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.